"Historia ma przyszłość" – historyczne warsztaty e-learningowe dla młodzieży
Historia ma przyszłość!
Historyczne Warsztaty E-learningowe dla Młodzieży
Czy wiesz, że kojarzenie pracy historyka wyłącznie z wertowaniem książek
w chmurach kurzu i notowaniem całej listy nudnych dat i faktów to błąd? Czy wiesz, jak często twórcy filmów, gier komputerowych, a nawet projektanci mody sięgają po wiedzę historyczną? Czy wiesz jak nowoczesne – niemal „kosmiczne” - metody badawcze stosują dziś historycy? Czy wiesz, jak często prowadzi się dziś prace interdyscyplinarne, łacące historię z niezwykle – na pierwszy rzut oka – odległymi naukami ścisłymi? Czy wiesz, że archiwa przeżywają najazd osób opracowujących własne – albo zlecone – drzewo genealogiczne? Czy wreszcie wiesz, że wielu pracodawców szuka obecnie nie tyle specjalistów w danej dziedzinie, lecz osób o gruntownym wykształceniu humanistycznym i znajomości korzeni naszej kultury oraz ludzi posiadających umiejętność przeprowadzania rzetelnej i skrupulatnej kwerendy? To nowoczesne oblicze historii, która ma i daje przyszłość, możesz poznać na naszych warsztatach e-learnigowych!
W roku akademickim 2018/2019 Instytut Historii Wydziału Historii i Dziedzictwa Kulturowego UPJPII po raz kolejny organizuje Historyczne Warsztaty E-learningowe
pt. Historia ma przyszłość! Propozycja ta adresowana jest do młodzieży szkół średnich, która chce poznać nowe spojrzenie na historię oraz nietypowe jej zastosowania w ciekawych i dochodowych zawodach.
Bezpłatne warsztaty prowadzone będą metodą blended learning, a więc przez połączenie nauczania zdalnego na platformie edukacyjnej z tradycyjnym wykładem w sali akademickiej podczas finału projektu.
Trzej uczniowie, którzy najlepiej wywiążą się z zadań warsztatowych otrzymają indeksy na dowolny kierunek w ramach oferty edukacyjnej Instytutu Historii Wydziału Historii i Dziedzictwa Kulturowego UPJPII oraz cenne nagrody rzeczowe w postaci sprzętu elektronicznego. Wszystkim uczestnikom wydane zostaną zaświadczenia, pozwalające na ubieganie się o otrzymanie wyższej oceny z historii podczas szkolnej klasyfikacji semestralnej. Stosowne zaświadczenie otrzymają także nauczyciele-opiekunowie. Zaś dla szkoły, z której młodzież zbierze łącznie największą liczbę punktów, przewidziana jest nagroda w postaci cennych publikacji edukacyjnych.
Terminarz projektu:
- do 6 stycznia 2019 r. – zapisy uczestników warsztatów poprzez przesłanie zgłoszenia na e-mail: warsztaty.ih@upjp2.edu.pl. Zgłoszenie powinno zawierać: imię
i nazwisko ucznia; e-mail ucznia; nazwę szkoły; klasę; nazwisko nauczyciela-opiekuna.
- do 13 stycznia 2019 r. – uczestnicy warsztatów otrzymują drogą e-mailową login
i hasło do swojego indywidualnego konta na platformie edukacyjnej wraz z instrukcją korzystania z niej.
- od 14 stycznia do 11 marca 2019 r. – uczestnicy warsztatów posiadają dostęp do zamieszczonych na platformie różnorodnych materiałów dydaktycznych (tekstów, filmów, prezentacji, quizów, itp.) ujętych w osiem modułów (lista tematów poniżej)
i zobowiązani są do wykonania zadań załączonych do trzech z nich – każdy uczestnik warsztatów sam wybiera spośród podanych tematów te, które go interesują!
Za wzorcowe rozwiązanie zadań do każdego z modułów można otrzymać max. 20 pkt.
- do 22 marca 2019 r. – organizatorzy warsztatów sprawdzają nadesłane rozwiązania, podliczają punkty uzyskane przez poszczególne osoby i tworzą listę rankingową uczestników.
- w sobotę, 23 marca 2019 r. – Finał warsztatów. Wszyscy uczestnicy warsztatów wraz z nauczycielami proszeni są o przybycie na Uniwersytet Papieski Jana Pawła II
(ul. Bernardyńska 3, aula, I p.)
godz. 11.00 – wykład finałowy.
godz. 12.00 – wręczenie indeksów i nagród rzeczowych autorom najlepszych rozwiązań zadań e-learningowych oraz zaświadczeń dla wszystkich uczestników warsztatów i ich opiekunów.
TEMATY MODUŁÓW
- Kuźnia, Ziemkiewicz i Lis czyli o tym że historyk znanym dziennikarzem też może być (mgr Ewa Bałuszyńska)
- Oprowadzanie bez zanudzania. Gry miejskie i alternatywne ścieżki przewodnika miejskiego (mgr Katarzyna Byrska)
- Bądź jak Indiana Jones - czyli współczesny historyk na tropie skarbów (mgr Andrzej Godek)
- Memy, emotikony, selfie, czyli jak przekuć miłość historyka do obrazów w zawodowy sukces? (mgr Anna Makarczyk)
- Game over? Dzieje ponownie rozegrane, czyli gdzie w gamingu jest miejsce dla historyka? (mgr Daniel Marek)
- Nazywam się broker. Info-broker. Nie tylko szpieg poszukuje informacji (mgr Magdalena Marosz)
- Historyk na tropie genealogii. Badanie więzów rodzinnych sposobem na życie (mgr Sławomir Piskozub)
- Władca skarbów przeszłości, czyli czy może istnieć muzeum bez kustosza? (mgr Artur Zieliński)
Dodatkowe informacje uzyskać można pisząc na adres: warsztaty.ih@upjp2.edu.pl.
Facebook: Historyczne Warsztaty E-learningowe dla młodzieży
Koordynatorzy projektu
dr Joanna Małocha
mgr Sylwia Sperling